همایش ملی دانشجویی زیست شناسی کاربردی
معلم آزادگی

اولین همایش ملی دانشجویی زیست شناسی کاربردی(دانشگاه الزهرا) در شهریور ماه سال جاری برگزار شد که مقاله بنده با عنوان«وتیور،گیاه پالایی و بهبود کیفیت آب» در این همایش پذیرفته شد.

چکیده 

امروزه یکی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری تأمین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف و رفع آلودگی های آب موجود در محیط زیست می باشد.گیاه پالایی یکی از روش هایی است که از گذشته به صورت محدود مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز از گیاهانی برای این امر استفاده می شود.این روش کم هزینه می باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.یکی از گیاهانی که در گیاه پالایی از آن استفاده می شود وتیور است که این گیاه به دلیل خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی که دارد نسبت به سایر گیاهان در گیاه پالایی مورد توجه قرار گرفته.سازگاری با اقلیم های مختلف ، تحمل دماهای حداقلی و حداکثری(14- تا55 ) ، مقاومت در برابر آفات ، بیماری ها و آتش سوزی ، مقاومت بالا به فلزات سنگین موجود در خاک ،راندمان بالا در جذب مواد مختلف محلول در آب و ... از ویژگی های وتیور می باشد که باعث شده است از این گیاه در گیاه پالایی استفاده شود.

دانلودفایل pdf مقاله



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معلم آزادگی و آدرس sajjadashtari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته تا پس از تایید نمایش داده شود.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 4976
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1